torsdag 28 september 2017

88 böcker du inte behöver läsa

88 böcker du inte behöver läsa (2017) av Kalle Lind, är en bok man inte behöver läsa :-) Men för all del den är faktiskt rolig att läsa. Trots allt så har jag läst några av dessa 88 böcker och någon finns i min boksamling exempelvis Bondepraktikan.
Av dessa 88 böcker handlar många om sex och många om religion alltid roliga ämnen att läsa om?? Nja jag förstår ju att det är den typen av böcker man kanske inte behöver läsa och som är lätta att skämta om.
Kalle Lind börjar med att skriva ett litet satiriskt förord, sen är det en bild för varje bok där Kalle står och håller upp boken, bilderna är svartvita och sen har Kalle skrivit en  sammanfattning av bokens innehåll och lite utdrag. 
Kan vara lite kul o läsa om någon bok emellan varven. Första titeln är Avva och Nenne (1974) av Nils Bergqvist, en krystad roman för att lära ut om kärlek och sex till oss som var tonåringar på 70-talet. Jodå jag läste nog lite i den men om jag vågade visa någon att jag läste i den, nej det tror jag faktiskt inte. Vitnos träffar brunöga och Vilken tavla Dante, är andra titlar i barn och ungdomsgenren som jag säkert har läst. Titlar jag definitivt inte läst eller kommer att läsa  är: Grafologisk handbok för sökare av Hans Scheike (1984)Han som drev en "smisksekt" om ni minns?  Samlade tankar på pränt av Tore Skogman Han var min idol när jag var 7-8 år,men nej den lockar inte.  En bok om kvinnors själslivsliv skriven 1924 och En bok om kvinnors könsliv skriven 1923, Svenska bordeller från 1967, så överlever du år 2000 om katastrofen kommer är andra titlar som jag inte kommer att skriva upp i min "Att läsa lista" men blir du trots titeln sugen på att läsa om dessa böcker så rekommenderar jag dig att läsa denna bok.

2 kommentarer:

  1. Underbart! har boken hemma, inte hunnit titta på den än... men jag tror han forskat i min bokhylla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får kolla hur många av de 88 titlarna du har :)

      Radera