måndag 5 oktober 2015

Vad jag läst och inte av Henning Mankell

Idag kom budet via webbtidningar och radio om att Henning Mankell gått bort. Hans böcker har sålt över hela världen i runt 40 miljoner exemplar.
Jag börjar fundera, vad har jag läst och vad har jag inte läst av honom ? Svaret är att det är alldeles för få titlar, då han skrivit ett 40-tal. Sammanlagt är det fyra av Wallanderserien och sen har jag läst Danslärarens återkomst, Kinesen och Minnet av en smutsig ängel. Den enda bloggpost jag har med någon av titlarna är att jag berättade om Kinesen på världsbokdagen på biblioteket. I min bokhylla står det åtminstone fyra titlar och väntar skrivna av honom. Bl a Labyrinten och  Djup kanske dags att ta tag i någon av dem för jag har ju faktiskt gillat de titlar jag läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar