onsdag 31 december 2014

Inför mitt fjärde bokbloggarår !

Tankar om läsåret 2014
 
Jag har inte nått upp till mitt mål med att läsa 40 böcker under 2014, tyvärr slutade min summering på en lägre siffra. Jag har inte bloggat om varje bok jag läst, några har blivit förbisedda och ett par kommer jag blogga om i Januari.  Det har som vanligt blivit mest böcker av svenska författare och något mindre av författare från andra länder. Lite svårt för mig att ändra detta tydligen.
Mitt personliga tema om Selma Lagerlöf har faktiskt varit riktigt intressant och jag har läst en hel del böcker på detta tema. Kan dock konstatera att det finns mycket mer att läsa av och om henne, så en del av det  kommer väl ändå ingå i min blandning framöver.

 
Inför mitt fjärde bokbloggarår !

Som tema detta mitt fjärde bokbloggarår (!) mitt första inlägg var 8/1 2012 väljer jag ämnet klimathotet, med tonvikt på mat och klimat. Låter kanske tråkigt men jag vill fördjupa mig i denna fråga och jag börjar med att läsa en bok i positiv anda Vår tid är nu Tio hoppfulla perspektiv på klimatkrisen  av Svante Axelsson. 
Som ett litet sidotema tänkte jag också läsa lite böcker om Carl och Karin Larsson, kommer att börja med att läsa Karin Larssons värld som jag har haft i bokhyllan ett tag men som inte blivit prioriterad. Det var ju Selma som hade prio ett under 2014 :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar